Excuse Me Ratu, What's Time Now?

BismiLLAHirrahmanirrahim.





Sudah 5 hari aku di sini menggunakan waktu baru. 'Jam sudah bertukar'. Telah masuk musim sejuk bagi kawasan-kawasan yang sama waktu dengannya. Agak kebengongan tahap berdengung juga ketika waktu baru tukar hari itu. Masalah berjanji dengan orang, waktu solat, waktu berbuka puasa... semua yang berkaitan dengan waktulah. Mesti ada ayat, '... ikut jam lama ke, jam baru?' Sekarang. Beza waktu antara aku di sini dengan bumi Malaya, 6 jam. Jika kalian berada di Malaya, tolakkan saja waktu kalian ketika itu sebanyak 6 jam ke belakang. Undur ya. Bukan tambah 6 jam. Oh. Waktu Daqahliyyah di sebelah kiri ini, aku malas nak ubah.


Salam Jumaat!

=)


5 Rokyukum:

achik Friday, September 05, 2008 5:51:00 AM  

salam cikwa

comel jam loceng tu.. :D

err skang kul 5.50am di Malaysia.. ;)

Anonymous Friday, September 05, 2008 6:09:00 AM  

salam anis

sila ubah jam di blog anda.. jam di tempat anda dan sy sekarang baru pukul 12.09 minit pagi.. ubah semua jam yg ada bersama ada..takut pula terlepas waktu sahur dan berbuka.. hahaha =D

e.i.s.r.a.a Friday, September 05, 2008 6:23:00 AM  

achik>>
salam kembali
comel seperti tuan dia. ahahaha.
saya tak mahu tahu waktu malaysia.
=)

dato g>>
salam kembali
saya malas tahap landak. saya tidak mahu tahu waktu di mana2 pun. alhamdulillah setakat ni waktu sahur dan buka saya tak pernah terlepas.
=)

Pa'chik Monday, September 08, 2008 3:43:00 AM  

waktu yang lima sebelum lima tu dah isik? ekekke...

e.i.s.r.a.a Monday, September 08, 2008 5:39:00 AM  

pa'chik>>
ampes! atau pakcik nak tolong isikan?
=)

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah