Correct: Me Or Them

BismiLLAHirahmanirrahim.


Aku bukan berniat mahu memperlecehkan orang yang tidak sepatutnya diperlecehkan. Sebab aku sedar. Diri sendiri pun masih banyak dan perlu diperbetulkan lagi. Tetapi. Bila berada di situasi begini...



Helaian keempat: Ketetapan Suruhanjaya Pilihanraya PMRAM cawangan Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah (DPMM) 2008/ 2009.


Ini ialah sebuah iklan formal bagi aku. Dan. Tidak sepatutnya keadaan ini berlaku. Aku bukan mahu memperbetulkan struktur ayat. Sama ada didahulukan ayat prediket atau ayat subjek, atau sebaliknya. Tetapi ini adalah iklan penting tentang maklumat Pilihanraya Persatuan Pelajar PMRAM bagi cawangan Mansoura. Tetapi bagaimana kesalahan-kesalahan tatabahasa pada iklan penting seperti ini boleh terjadi? Eh. Macam ayat Edisi Siasat pula. Aha ha ha...

=)


4 Rokyukum:

Anonymous Thursday, September 04, 2008 11:03:00 AM  

salam anis

ni sejak bila masuk dalam bidang edisi siasat nih.. kompius betul lah... ahak hak hak

Pa'chik Friday, September 05, 2008 1:18:00 AM  

biasa la tu.. banyak sangat baca kitab bahasa pattani lama kot.. ekeke...

e.i.s.r.a.a Friday, September 05, 2008 4:43:00 AM  

dato g>>
salam kembali
kalau bab2 menyindir dan mengutuk ni tak perlu masuk mana2 bidang. pandai sendiri. ha ha ha
=)

pa'chik>>
buat malu kat saya je yang pernah jadi cikgi bahasa melayu tahap pmr ni. yaaa... bahasa pattani... teringat kuliyah tok guru nik aziz. ahahaha...
=)

Anonymous Friday, September 05, 2008 6:05:00 AM  

terjah kembali

ehem ehem cikgu.. kamu pun ada salah dari segi penggunaan bahasa.. bukan cikgi ya tetapi cikgu.. jangan katakan cikgi untuk perempuan dan cikgu untuk lelaki ya. ahak hak hak

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah