Haaa???

BismiLLAHirahmanirrahim.



Orang pejabat telah menghubungi ayahanda. Bertanyakan tentang pinangan. Eh silap. Bertanyakan tentang persekolahan aku bagaimana dan macam mana keputusannya. Dan ayahanda pun main 'talipon karat' dengan anakanda yang disayanginya beberapa hari lalu. Pihak pejabat minta ayahanda, dan ayahanda minta aku mengutuskan warkah rasmi walau macam mana keadaan sekalipun. Dan buat kedua kali aku mengutuskan warkah yang diminta. Sebelum ini warkah itu aku poskan melalui pelajar yang kebetulan pulang ke tanahair. Maka. Pada hari Khamis lepas aku ke Pejabat Pos Syarie Umi Kalthum. Warkah kedua itu mengandungi 2 helai kertas bersaiz A4. Aku minta khidmat pos laju. Yang akan dijamin sampai dalam masa 5 hari. Kerana warkah itu sangat-sangat penting dan mahukan segera. Main tulis-tulis. Main timbang-timbang.

Miyah wa 'syreen geneh wa tamaneen irsy (miah wa 'isyruun Junaihaat wa thamanun Qirsy: LE120.80)
Haaa???


Tulisan doktor memang seni. Sila jangan komen.



Aku bayar. Sambil terkebil-tebil. Aku rasa dakwat yang melekat pada 2 helai kertas A4 itu bukanlah bertatahkan emas 916. Atau berlian 14 karat. Atau berkarat-karat.

Kata KakIjan;
Tak larat posmen tu nak berlari ke sana tempoh 5 hari. Sebab tu mahal.
Berlari eh? Ooooooooo... patutlah.



Bengong!


4 Rokyukum:

Pa'chik Monday, November 24, 2008 12:43:00 PM  

ada terbaca cerita pelajar azhar melaya banyak kantoi... sampai tujuh puluh persen... apa cerita weh?

DeeN Tuesday, November 25, 2008 11:26:00 PM  

Ooo...
Patut lambat sampai.
Posmen penat tuh.
:]

Anonymous Friday, November 28, 2008 9:49:00 AM  

kena kapak lah tu dengan pakcik posmen.. muahaha..

e.i.s.r.a.a Sunday, November 30, 2008 6:55:00 PM  

pa'chik>>
no komen. =)

Deen>>
sangat simpati eh? simpatilah pada saya ni...

dato g>>
posmen tu dia pegang pen je, dia tak pegang kapak... =P

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah