Bila

BismiLLAHirrahmanirrahim.



Aku masih lagi di negara Piramid. Ramai yang bertanya. Kenapa? Mengapa? Bila? Ya. Aku telah diluluskan di dalam peperiksaan lepas. Dan sekarang aku telah disahkan sebagai penganggur antarabangsa. Macam best je. Aku telah diizinkan untuk pulang ke Malaya. Ada orang yang akan menghantar aku ke Cairo Airport. Ada orang yang akan menjemput aku di KLIA. Wang tambang wajib, sunat dan makruh pun ada. Cuma aku belum booking tiket lagi. KENAPA?

1. Kerana sijil berhenti sekolah aku tersangkut. Sebelum ini ablah kata akan buat kerja bulan 12. Tadi katanya pula akan dikerjakan dokumen-dokumen yang berkenaan lepas Raya Korban pula. Sah si ablah tu memang tempah santau kelas atasan pakej penuh dengan kesan bunyi yang menakjubkan betullah!

2. Bonda dan sepupu mahu merasa beraya di sini. Insya ALLAH kami akan pulang ke Malaya bersama. Kalian doakan eh.

3. Wujudkah majikan mahu terima pekerja di akhir tahun ini? Tidakkah ia akan menyusahkan juru audit untuk buat 'tutup akaun' akhir tahun?


Hari-hari terakhir di sini membuatkan hati menjadi sayu. =l

Entry ini bersiaran dari StarNet.

3 Rokyukum:

Anonymous Thursday, December 04, 2008 1:14:00 PM  

salam

Turut bersedih.. kah kah kah :D

Anonymous Friday, December 05, 2008 9:39:00 PM  

elok la tu... duk lelama sket...
ko balik sini, jadik penceramah bebas... wat sidi... jual... jadik kaya cam azhar idrus tuh... hehehe...

e.i.s.r.a.a Saturday, December 06, 2008 4:09:00 AM  

dato g>>
salam kembali
ampes! =P

pa'chik>>
errr... suara saya tak sedap nak dilekatkan di dalam sidi. kehkehkeh

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah