Korban 2008

BismiLLAHirrahmanirrahim.



Aku tersedar pukul 11 (malam) lebih. Terus ke dapur. Aku lihat semuanya sudah siap dimasak. Nampaknya puteri-puteri bunian membantu mempercepatkan kerja-kerja di dapur. Apsal mereka tak kejutkan aku? Bukan aku tak pesan. Untuk menampakkan realiti hidup berumah tangga saling tolong-menolong, aku main kemas-kemas rumah, main cuci-cuci, main sapu-sapu. Dan aku sediakan juadah untuk sarapan pagi. Kira ok lah kan? Pukul 6.13 pagi kami keluar rumah dengan cantik-cantik menuju ke Istad Salam. Untuk menunaikan Solat Sunat Hari Raya. Oh. Cuaca pagi ini agak sejuk dan mendung. Kerana hujan turun renyai-renyai pada awal pagi.







Kali ini. Stadium tidak sesak dan padat seperti Raya Idulfitri lepas. Mungkin ramai yang pergi membuat haji dan beraya di Mekah. Jika mahu sembahyang baring pun boleh dan pasti selamat. Tidak dipijak oleh para jemaah.

Kemudian kami menuju ke Dewan Persada Jazirah al Ward. Mendengar khutbah Bahasa Melayu. Main lepak-lepak seketika sambil menunggu penyembelihan 2 ekor lembu dan seekor kibas. Yaaa... acara bagi jejak-jejaka Malaya menaikkan saham diri. Mujur bonda tidak ada. Jika tidak harus ter-sihir mata bonda dengan acara jejaka-jejaka Malaya menaikkan saham diri yang mengaburi pemandangan itu. Hahaha.

Aku rasakan. Inilah raya paling berilmu. Kerana membawa sebuah kamus yang beratnya hampir 4 kilogram! Dari Dewan Persada Jazirah al Ward ke rumah-rumah terbuka, hingga ke rumah aku. Adik-adik kena contohi sikap belajar akak ni. Biar pun bercuti dan bergembira tetapi jangan sampai lupa pelajaran. Ingat tuuu...

Menu raya yang memasuki tekak aku kali ini:
1. nasi impit + kuah kacang + air kosong.
2. laksa + agar-agar.
3. nasi impit + kuah kacang + lontong + rendang ayam + kek pisang + limau.


Eh. Aku lupa minum air!


4 Rokyukum:

Pa'chik Wednesday, December 10, 2008 6:43:00 AM  

sate takde?

e.i.s.r.a.a Wednesday, December 10, 2008 12:15:00 PM  

pa'chik>>
tak de. pagi2 tu mana siap lagi daging dilapah. apa barang raya haji makan ayam kan kan kan. =)

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Friday, December 12, 2008 12:13:00 PM  

laksa ada gak ke .uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..anis msk ke

e.i.s.r.a.a Saturday, December 13, 2008 9:15:00 AM  

rina adriana>>
saya tolong makan je. =)

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah