Tunai

BismiLLAHirrahmanirrahim.



AlhamduliLLAH. Ahlibait aku selamat sampai. Walaupun flight tak delay, tetapi kami menunggu sangat lama. Sampai tak larat nak bosan. Mujur ada objek jejak-jejaka Malaya untuk mencuci mata.


Mator Qadim.


Ya. Ahlibait aku memang cool. Dia bawa Milo, ikan bilis, segala jenis kerepek, kuih Batang Buruk, cili api, halia 'hidup', lengkuas 'hidup', kunyit 'hidup', daun limau purut, daun kunyit, serai, tempoyak, segala jenis ikan masin, segala jenis perisa minuman dan banyak lagi. Apabila dia tahu aku ada niat mahu snap gambar-gambar hagah Malaya terus dia mengugut aku berkenaan dengan tempoyak. Terpaksalah aku membatalkan niat eksploitsi itu. Cuma... dia tak bawa petai, kicap. Alhamdulillah. Aku sudah makan itu sambal tempoyak. Moga-moga anak tekak aku ni tidak mengidam-anak-sulung lagi.


0 Rokyukum:

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah