Biol-Logik

BismiLLAHirahmanirrahim.



Hari itu. Aku telah sepakat dengan dia untuk berkongsi van pergi ke Cairo Airport. Mengambil ahlibait aku dari pulang bercuti. Oklah. Jimat. LE200 dibahagi 3 orang berbanding dari kena membayar penuh. Cuma. Aku keliru. Sangat-sangat. Kami akan bertolak pukul 9.00 pagi pada 16 haribulan. Sedangkan dari maklumat ahlibait aku dia akan sampai pukul 5.30 pagi.

Sekejap tadi. Aku bersembang maya dengan ahlibait. Aku tanya lagi perkara yang sama. Untuk memastikan tiada salah faham pada maklumat. (Aku kan ahli perisik antarabangsa. Tentulah mahukan maklumat yang terperinci, tepat dan benar.) Ahlibait tetap dengan kenyataan yang sama sebelum ini. Dia menghantar salinan tiket untuk meyakinkan aku lagi.

In directly. Aku telefon dia.
16 ni pegi pukul 8.30 pagi eh? (mata terkebil-kebil biar pun dia tak nampak)
Ha ah.
Albet kamu naik kapal cap apa?
Ettihad.
Ettihad???
Ha ah. Ahlibet akak naik flight apa?
Egypt. Kalau macam tu cancel lah nak share van dengan korang. Sebab albet Kak (.....) naik Egypt Air. Minta maaf banyak-banyak. Kak (.....) salah dengar. Hari tu dengar kamu cakap macam Egypt Air. Minta maaf banyak-banyak eh tak jadi nak share van.
Tak apa je akak.

In directly for the second time. Aku telefon jejaka Malaya yang gagah perkasa umpama Badang untuk menjadi musyrif (mengangkat barang yang sebenarnya). Mangsanya ialah; jiran belakang. Jenuh juga membaca ayat pengasih sambil main hembus-hembus di telefon.

Kenapalah semenjak ke belakangan ini aku jadi makin biol dan pending pun agak lama eh? Fasal ahlibait aku itu mujur cepat sedar dan bertindak. Jika tidak, harus dia menjadi statue ais di Cairo Airport kerana menunggu van kami dari 'Kampung Ulu' 8 jam.


4 Rokyukum:

~ochie~ (^_^)v Saturday, November 15, 2008 9:59:00 AM  

oit.. mcm na leh mis comunication ni.. eii anis ni duk pikir pa laa... :P

e.i.s.r.a.a Wednesday, November 19, 2008 4:02:00 AM  

ochie>>
entah. jangkit gelong dari orang yang sebuk periksa agaknya. =)

Anonymous Friday, November 28, 2008 9:57:00 AM  

ala..masalah pending dan biol itu satahu sya sudah lama.. sudah sebati dengan jiwa..kah kah kah

Anonymous Thursday, January 01, 2009 5:54:00 AM  

Pakcik Nazri D' Badang..hehhe

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah