Berdiri Dan Cakap 7 Minit

BismiLLAHirrahmaanirrahiim.





'Keseronokkan Bekerja'.
- seronok = gembira, tiada tekanan, perasaan yang menyenangkan...
- kerja = satu komitmen individu terhadap sesuatu tugas, perlu dilaksanakan, yang biasa mendapat imbuhan berupa gaji...

= melakukan sesuatu tugas di dalam suasana gembira, tanpa tekanan - mendahului niat liLLAHi TA'ALA - mendapat 2 imbuhan; pahala dan gaji - dapat meningkatkan produktiviti kerja, khidmat yang memuaskan - hubungan antara majikan dan pekerja sangat baik; jujur, berkerjasama, saling mempercayai...


Aku sebenarnya berasa canggung (baca: blur) bila berdiri di hadapan orang, bercakap dengan formal (yang ada pendahuluan, isi penting, penutup) seolah-olah sedang memberi ucapan/ ceramah. Sangat canggung dan sangat-sangat malu. Aku bukan dididik untuk menjadi seorang yang banyak bercakap di atas pentas, atau di pembesar suara. Mungkin kerana aku tidak pernah bercita-cita menjadi Dato' Eisraa (sudah menjadi tren, penceramah motivasi di dalam tivi mendapat Dato'). Tetapi itulah yang terjadi kepada aku ketika sesi uji bakat tempoh hari. Kerana inilah masalahnya. Aku seorang yang pemalu! :"> Tetapi bukan gagap eh.

=)

1 Rokyukum:

dato g Thursday, June 11, 2009 8:28:00 AM  

salam singgah

kenapa tak cakap 10 minit jer?? =P

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah