Pak-pak Kebung-kebung

BismiLLAHirahmanirrahim.


Aku kenal dengannya pada akhir tahun 2006. Ketika itu aku homeless di Syria. Dialah yang mengutip aku di Rumah Persatuan (Persatuan Pelajar Malaysia Syria, PPMS. Memang aku tak boleh lupa kenangan bersama 11 budak yang 'tersangkut' itu. Ha ha ha). Aku diajak untuk tinggal di Teratak Sina'ah (tersohor dengan panggilan Lembah) . Di situ aku tinggal dengannya juga bersama Sarah Amalina selama 36 hari. Dari 20 Ramadhan hinggalah 24 Syawal. Selama 36 hari tinggal bersama, aku kenal adik perempuannya; Ifa. Kenal dengan sebahagian watak dan tingkah lakunya. Kenal dengan garangnya. Kenal dengan ketidurannya. Kenal dengan rajin membacanya. Kenal dengan pakaiannya yang lebih suka memilih jubah hitam, tudung hitam, baju sejuk hitam, manto hitam...

Petang tadi. Syuk memberitahu. Dia sudah selamat diijab qabul pada 10 Julai lalu. Dengan pasangannya; lelaki berbangsa Arab yang berasal dari Turki dan menetap di Jerman, hasil usaha Bait Muslim. AlhamduliLLAH. Dan. Insya ALLAH. Majlis kendurinya akan di adakan pada 29 Julai ini di Damsyiq.

Mabruk! BarakALLAHu 'alaikuma.


=)



2 Rokyukum:

achik Monday, July 21, 2008 10:50:00 AM  

cikwa bila plak?? ekeke.. ;)

e.i.s.r.a.a Thursday, July 24, 2008 2:27:00 PM  

achik>>
tunggu orang pinang. lepas tu tunang. lepas tu nikah. =)

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah