Bravo!

BismiLLAHirrahmaanirrahiim.









Kalian pernah perasan (baca: tengok) iklan yang dimodelkan oleh anak-anak muda yang kerjanya nyanyi-nyanyi kemudian mengaku sebagai pemuda hebat? Pemuda yang sebegitukah dianggap hebat? Bakal menerajui dan memimpin Malaya kelak?

Adeh. Punah, punah...

Menurut Profesor Doktor Yusof al Qardhawi, "Apabila kita hendak melihat wajah negara pada masa hadapan, lihatlah generasi mudanya pada hari ini. Sekiranya golongan muda pada hari ini adalah daripada kalangan yang berakhlak mulia dan berhemah tinggi, tentunya negara kita pada masa hadapan menjadi sebuah negara aman makmur, tetapi jika keadaan adalah sebaliknya, maka bersedialah untuk berhadapan dengan kemungkinan buruk yang akan berlaku."

Seorang pemikir dan penyair terkenal Mesir; Ahmad Syauqi pernah bermadah yang bermaksud: "Sesungguhnya sesuatu bangsa itu kuat dan hebat kerana akhlaknya, jika rosak akhlaknya itu maka bangsa itu akan lenyap dan hilang."

Belum lagi nak dibandingkan dengan Usamah bin Zaid, ketika berumur 18 tahun sudah memimpin satu bala tentera untuk menyerang Kerajaan Rom. Atau kehebatan Muhammad al Fateh telah membuka Kota Istanbul (Konstantinopal) sedang usia beliau 21 tahun.

Amacam, tercabar?


0 Rokyukum:

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah