Hujan Batu Di Negara Orang

BismiLLAHirahmanirrahim.



i

Semalam. Pukul 5.25 am. Mengikut jam loceng merah aku (jam loceng itu cepat 10 minit daripada waktu sebenar Daqahliyyah). Hujan air batu telah turun di 'kampung ulu' aku ini. Lebat. Sangat lebat. Dengan perasaan jakun, aku menadah tangan ke langit. Aduh! Sakit rupanya kalau kena timpa hujan batu di negara orang ni eh?

Dan. Dari lepas Maghrib semalam. Hinggalah sekarang. Dayang-dayang aku diberikan cuti. Cuti dari membuat tarian kipas. Sejuk beb!


ii

Dengan izin TUHAN. Esok aku akan berangkat ke Kota Cairo. Aku telah lulus dan layak pada ujibakat lakonan untuk kali kedua dan ketiga. Sebuah pementasan akan diadakan pada 20 dan 22 Oktober ini. Minta kalian doakan agar pementasan ini berjalan dengan jayanya. Tiada skrip, tiada dialog. Cuma latihan senyum 'susu lemak manis santan kelapa muda' saja. Susah juga mahu senyum-senyum sopan ni eh?


=)


7 Rokyukum:

Anonymous Thursday, October 16, 2008 7:35:00 AM  

laa... tak abes pekse lagi ko rupa nya... ingatkan dah belayar balik dah...

guklak je la....

Anonymous Thursday, October 16, 2008 10:16:00 AM  

salamm raya 16..

alahai.. bestnya dpt jumpa hujan batu.. ermm anis post la kat cni nak tau mcm na hujan batu tu :D:D:D:D

apapun.. semoga berjaya.. duk "berdrama"tu...huhu May Allah bless u ;)

achik Friday, October 17, 2008 8:59:00 PM  

gud luck cikwa.. :)

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Monday, October 20, 2008 10:25:00 PM  

tahniah anis cayam..muahh

~ochie~ (^_^)v Friday, October 24, 2008 1:09:00 AM  

ermm konsert ker tu anis p.. huhu..

Kaktiny Friday, October 24, 2008 1:38:00 PM  

semoga success.. pssttt.. dh check dlm bank.. kaktiny dah bank in 30 hengget.. hohohohoho...

Anonymous Sunday, October 26, 2008 4:36:00 PM  

salam oittttttttttttttttttt

selamat berkonvo oit.. tangkap gambaQ banyak-banyak-banyak sikit.. aii nak tengok nanti oit.. selamat lah segalanya. kim salam senyum kepada bonda eh.. chiow.. =D

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah