Cik Ratu, Awak Dapat 2...

BismiLLAHirrahmanirrahim.



Rabu. Raya pertama.
"...Anis kasi yang besooorrr... Untuk Ucu."
"Iye eh? Mesti Ucu bangga bila dapat nanti. Boleh kembang tahap meletup."
"Bangga-bangga-bangga." (Serupa ayat Upin dan Ipin)

Selasa. Raya ketujuh. Siang tadi. Via sms.
'Kd rya dh smpai BESARNYA tpaksa ucu sewa lori nk bwa balik. tma ksih =)'


Pada sampul, tulisan Umminya. Tak cantik sungguhlah tulisan anak saudara aku ni.



Yang kedua. Datang dari OBI. Aku kira. Inilah satu-satunya kad raya yang paling durhaka lawaknya pernah aku terima. Ya. Aku gelak sorang-sorang. Tak mahu gelak secara berjemaah. Nanti dikatanya mengumpat pula. Menambah dosa.

Terima kasih banyak. Memang tak ada duit raya eh?


=)


6 Rokyukum:

Anonymous Wednesday, October 08, 2008 11:24:00 AM  

errr... bajet duit raya RM 6 tu x cukup nak bagi kat yu. Ha ha ha.

lagipun x selamat anto duit via air mail.. wka ka ka

Pa'chik Wednesday, October 08, 2008 4:46:00 PM  

ko tak paam bila aku tanya pasal motofi tuh...
bomba ni... mana datang la perkataan tu.. tanya orang bomba pun dia terkedu nak jawab apa menatang bomba...
macam orang putih kan panggel payemen, payebriged...
tapi kita panggey bomba.... kalau ikutkan... bom.. tak kena la nak bagi nama kat tukang padam api dan penyelamat nih... untuk tukang bom betul la...

jadinya, yang aku nak tanya matofi tu.. maksud dia payemen ke, payebriged ke... orang api ke, orang air ke, orang-orang ke...

achik Wednesday, October 08, 2008 7:59:00 PM  

comelnya kad raya kedua tu.. :D

e.i.s.r.a.a Thursday, October 09, 2008 1:03:00 AM  

gild>>
ayat yang lebih kurang sama ai dapat tahun lepas.
=P

pa'chik>>
sori pakcik. misandersten. maksud 'bomba' tu pejabat dia, sekali dengan kereta bomba yang panjang kaler merah ada hos air deras tu, sekali dengan ahli bomba yang kerjanya padamkan api. semua2nya lah. ok tak jawaban saya ni? =)

achik>>
tengoklah siapa penerimanya. ehem ehem ehem. =)

~ochie~ (^_^)v Saturday, October 11, 2008 11:56:00 AM  

salam raya..11

amboii dapat jer kad raya.. mesti nak minta wet raya ker? :P

e.i.s.r.a.a Sunday, October 12, 2008 3:43:00 AM  

ochie>>
salam raya kembali.
itu acara sambilan bila tiba kad raya. sebab kepelikan. biasa orang kasi kad raya dengan duit sekali.
=)

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah