Majlis Bercerai Susu

BismiLLAHirahmanirrahim.


i

Pada 11 Jun 2008, aku, Emy, Faezah dan Azah menyerbu CookDoor dengan perasaan lapar tahap kebuluruhan nyawa-nyawa ikan. Di samping untuk melenguhkan rahang mengunyah makanan, mengeyangkan perut, Majlis Bercerai Susu ini juga untuk meraikan kemerdekaan aku dan Faezah yang sudah habis periksa. Dan. Yang utamanya adalah untuk meraikan Emy yang bakal pulang ke Malaya untuk bercuti pada 7 Julai 2008 nanti. Dan. Faezah akan bermastutin di Kota Cairo sepanjang cuti musim panas ini. Ala... majlis perpisahan sebenarnya. =)


Sebelum makan. Acara senyun kawalan.




Yang ini saja aku mampu bayarkan.





ii

Dan semalam. 24 Jun 2008. Majlis Bercerai Susu kedua untuk bulan ini. KakIjan akan bermastautin di Kota Cairo untuk satu tempoh masa yang lama. Hilang seketika rakan berpeleseran secara skema aku ini. Aku dan KakIjan telah ke Tawarji. Kedai makanan laut. Lama sudah mengidam anak sulung untuk menghirup syurbah ini.






Bila bahagian aku, tiba-tiba saja gambar jadi cahaya keimanan. Memang beriman barangkali orang di dalam gambar ini. =)



4 Rokyukum:

achik Thursday, June 26, 2008 7:48:00 PM  
This comment has been removed by the author.
achik Thursday, June 26, 2008 7:50:00 PM  

wah.. sesi makan2..

apa benda gambar yg 2nd last tu??
cili, bawang, karet, timun rebus ke??
makan ngan nasi tu ek?

RieNa Monday, June 30, 2008 9:49:00 AM  

apa maksud majlis bercerai susu itu???
tak paham lah.

e.i.s.r.a.a Monday, June 30, 2008 8:01:00 PM  

achik>>
makholli. bukan rebus. benda2 tu macam jeruk. makan dengan roti aisy. atau enak dimakan begitu sahaja. tapi saya tak boleh nak telan. =)

riena>>
isk isk isk. telah saya maksudkan majlis bercerai susu itu apa. kena tambah power spek lagi tu... =)

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah