Terpilih

BismiLLAHirrahmaanirrahiim.




Sudah 2 hari aku mengalami sedikit tekanan perasaan. Awal-awal tahun seharusnya aku masih enjoy dengan hangatnya 'azam tahun baharu'. Tetapi selepas kehadirannya menjadi ahli baharu di dalam 'keluarga kecil' aku... Tambahan pula dengan kerja-kerja yang tak sepatutnya aku kena lakukan.

Tetapi apabila difikirkan berulang kali, cuba muhasabah diri... "Kenapa ALLAH swt letakan 'dia' di antara aku?"

'Dia' hadir dengan membawa kepada aku; samada pahala atau dosa.






Kuatkah aku untuk membimbing seorang muallaf yang telah 4 tahun memeluk agama suci TUHAN kerana seorang lelaki?

TUHAN, berikan aku ilham. TUHAN, berikan aku jalan. TUHAN, berikan aku kesabaran. TUHAN, berikan aku kekuatan. ALLAHu yusahhil umuri fi ddunya wal akhirah.

0 Rokyukum:

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah