2 Dalam 1 = 3.0

BismiLLAHirrahmaanirrahiim.


Ada dua destinasi.


Al kisahnya,
Untuk tarikh tersebut (28 April 2012), aku bercadang untuk menculik anak saudara di asrama untuk membawanya ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Seperti biasa kenderaan mewah akan membawa kami ke sana. Setiba di Pudu Raya, aku terus membeli tiket balik demi mengelakkan untuk bermalam di Kuala Lumpur.Tiba-tiba berlakulah rancangan yang tidak dirancang di atas kuasa TUHAN Pencipta alam. 


Kerana minat dalam 'menembak', aku terpaksa menghantar anak saudara aku ke PWTC dalam jam 10.15 pagi terlebih dahulu untuk menjaga keselamatannya dan berjanji akan kembali pada jam 4.00 petang. Kemudian aku bersama dua orang rakan yang lain meredah lautan manusia, di samping terpaksa 'melaku sikel' (baca: berjalan kaki) untuk beberapa kilometer akibat semua sistem keretapi ringan dimatikan untuk tempoh beberapa jam. Kalau dihitung jumlah kalori yang dibakar pada ketika itu tentu saja aku sudah menjadi se-slim Nur Aishah Abdul Aziz (baca: Nasha Aziz) haha. 


Pelbagai aksi dan ragam dapat dilihat dan aku rakam. Ada rasa sedih, ada rasa pedih, ada rasa geram, ada rasa dendam, ada rasa marah, ada rasa ingin mengubah, ada rasa terharu, ada rasa macam nak kena garu... Beradun menjadi satu.


Di kemuncak acara, keadaan menjadi kucar-kacir dan kelam kabut. Ada yang berlari memburu dan diburu. Ada yang aksi tarik-menarik, ada aksi lanyak-melanyak. Aku mengambil langkah untuk berada 'ditepi' kerana terfikir anak saudara yang ditinggalkan di PWTC. Jika aku ditangkap dan dihumban ke dalam trak 'pengaman' itu bagaimana dengan anak saudara aku di sana? Fikiran yang segera sedar dengan kehadiran aku ke Kuala Lumpur ini berdua. Sekerap mungkin aku menghubungi anak saudara aku untuk bertanyakan keadaannya di sana, dan memberitahunya aku akan sampai lewat di sana.


Di hujung acara, keadaan menjadi sedikit tenang, jalan menjadi lengang. Aku fikir semuanya sudah tamat di situ dengan jam 5.00 petang. Rupanya sistem keretapi ringan masih lagi dimatikan. Di Hentian Masjid Jame' kedengaran bunyi das tembakan (tidak pasti sama ada peluru atau gas pemedih). Teriakan dan tempikan di di jalan kederangan. Beberapa orang berpakaian polis berkawal di hentian keretapi ringan dengan belantan di tangan. Aku cuak. 












Akhirnya aku sampai di PWTC pada jam 7.30 malam. AlhamduliLLAH aku syukur sangat dapat berjumpa anak saudara dengan selamat. Dengan masa berbaki lebih kurang 45 minit aku menyoping mana-mana yang sempat.













 Ketika pulang mujur juga aku tersedar akan semua kenderaan mewah di Hentian Pudu Raya telah dimatikan dan berpindah ke Hentian Jalan Duta. Jika aku lambat mengejar kenderaan mewah tu alamat bermalam di stesen baslah jawabnya. (Tak sangka aku masih lagi berstamina untuk berlari pecut mengejar bas) Hahahaha... Letih giler ah!

Aku

Orang yang suka bermain-main, berfoya-foya, berpeleseran, melepak...

Daqahliyyah